Alla inlägg under mars 2012

Av Katjis - 20 mars 2012 19:22

Onödigt?

Jag har fått ont kring min visdomstand...  Jag blev ganska orolig över att jag fått en inflamation eller något.. Inte att jag direkt fått hål i den.. Men gjorde ont iallafall.. Gjorde som ont runt tanden, under käken, gommen och under tungan.. Det är som att själva tandkronan som är halvt framme.. Så upptäckte i söndags att det var lite vitt gegg på tandkronen och tänkte då peta bort geggan.. Och tack vara mina små fingrar och mina smala naglar så lyckades jag nypa tag i gegget och dra ut det..! Men jag räknade inte att det vita gegget skulle bli grå/gult och stinka illa


Mögel eller?

Det var som att matrester hade hamnat i tandkronen under tandköttet! Det var antagligen det som låg och tröck så jag hade så ont.. Riktigt inte fräscht.. Efter jag petat bort det så släppte värken men kom tillbaka efter några timmar.. Och nytt vitt gegg syntes..


Tandläkaren...

Boka tid i måndags och fick tid samma dag. De tog en röntgenbild på tanden och kom fram till att den inte behövdes dra ut och den hade inga hål och växte rakt.. Men tandläkaren tog och spolade rent runt tanden och "under tandköttet". Han sa att det kan göra lite ont.. Men jag fann den smärta ändå behaglig.. Kände som att trycket släppte! Efteråt hade jag som ont på ett annat sätt.


En trasbit..

Efter det skulle han klämma en "trasa" mellan tanden och tandköttet.. Vilket gjorde ganska så ont! Denna trasa var dränkt i antibiotika. Fan vad bra grejer!


Typ borta..

Efter 1 timma så hade jag inte alls lika ont. Det var så skönt! Känns bara lite ovanligt att ha något mellan tänderna.. Jag vill som på att peta bort trasan... Och tugga kan jag inte heller göra direkt.. Så blir mycket mat som inte behövs tuggas på. Något jag rekommenderar till folk där ute som känner igen symptomen.

Av Katjis - 7 mars 2012 18:12

Nu har min älskade vän lämnat mig.. All alone.

Folk har nog svårt att förstå hur mycket ett sånt litet djur kan betyda. Men han betydde så otroligt mycket för mig

 

Han hade nog levt längre om han inte rymt  Fan så klantigt av mig! Dessa små varelser kan klättra! Saknar han otroligt mycket än idag  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards