Alla inlägg under juli 2012

Av Katjis - 15 juli 2012 11:53

Lääänge velat åka...

Jag har nog i 5 år velat åka på en kryssning ner i medelhavet. Men det verkar så tjorvigt just att veta vad som ingår i priset.. Först är det typ en service avgift på några kr per dag och sen lägger man på 15% dricks.. Och om jag minns rätt så står det att allt är inräknat i priset.. Så hur ska de ha det?


Jag älskar mat!  

Så jag finner det oerhört viktigt att veta vad det finns för krubb! Verkar som att det finns pizzerior i alla båtar  Så det är ju tur. Men just den rutten jag vill åka på verkar inte ha asiatiskt krubb.. Jag finner la inte direkt några gourmetrestauranger intressant.. Finns 2 båtar som har asiatiska restauranger men de åker inte de rutter jag vill åka och inte heller de tider jag vill  


Många som klagar..  

Har läst på många ställen på internet där folk klagar på att saker och ting är så dyrt och att de lagt på 15% och serviceavgift på några kr per dag.. De blir sura över att de inte blivit informerade men om man läser på deras hemsida så står det faktiskt allt.. Vilket rederiet även rekommenderar att man ska läsa genom!


Men är lite osäker ändå..  

Jag blir ändå förvirrad av det som står.. Om man väljer det lite lyxigare så finns det så mycket onödigheter.. Vet inte om det ingår eller om man måste köpa till.. Liksom putsa skor, byta handduka 2 ggr om dagen, åka limousine och andra grejer..

Det finns som olika val man kan göra och jag fattar la inte riktigt vad som står men just därför blir det att besöka en resebyrå. Hoppas la på att få en viss service från dom. Sen så är det märkligt att folk inte lagt märket till att det finns olika dryckespaket att köpa till.. Så i slutändan kan det bli billigare beroende på hur mycket man dricker och vad man dricker.  i vissa paket ingår det även glass och smoothies 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards