Alla inlägg under mars 2013

Av Katjis - 4 mars 2013 18:32

Kass rygg..

Jag har sedan några månader tillbaka ont i min rygg. Eller högra sidan av skulderbladet. Jag hade lyckats få en låsning i bröstryggen. När jag sökte hjälp sa jag att jag tror jag fått en sträckning i en muskel mellan skulderbladen. Men de använde ordet låsning eller upphakning.

Jag lyckades iallafall sträcka mig på jobbet. Inte så oväntat med tanke på all kyla och alla tunga lyft. Men smärtan bara kom helt plötsligt. De var som inget jag gjorde. Jag gick runt så där i några veckor. Med en lite smärta och sen när jag skulle kratsa hovarna på en lat häst så då blev det riktigt illa. De var då jag sökte hjälp. Den smärtan var hemsk och jag var så jäklar stel. Och jag har ännu inte återhämtat mig! Innan var smärtan skonstant nu kommer den bara ibland..


När jag lirade fotboll så lyckades jag sträcka lårmuskeln minns jag. Det gjorde ont läääänge. Men det var en sträckning och inte låsning/upphakning? Men smärtorna påminner om varandra..

 

Igen!

Och nu har jag troligen lyckats sträcka mitt knä. Jag har ingen aning om vilken muskel det är bara att smärtan kommer från insida ben. Strax under knät. Och det gör så ont! Jag bara stod och lagade mat igår & så kom en hemsk smärta. Ungefär samma som med ryggen. Det bara kom helt plötsligt & smärtan påminner om varandra.

 

Luxatationer.

Jag har tidigare fått mina knän ur led och jag började bli lite orolig om jag hade lyckats vrida knät ur led igen. Men kan omöjligt ha missat den "känslan". Det går inte att beskriva hur det känns när knäskålarna hoppar ur. Men det är fruktansvärt obehagligt. Nu sist jag hade fått det ur led fick jag inte ens nå märkvärdigt ont.  Men känslan skulle jag aldrig missa..

 

Piller!  

Jag vill inte gå till läkaren för jag kan ju ändå gå. Men just vad ska jag göra? Jag vill bli frisk så fort som möjligt & jag vill ju inte bli sämre. Jag tror det är en sträckning. Men vad i det området finns det att sträcka? Om jag ska följa de order som lakaren gav mig då jag sträckte bröstryggen så är det. Ta piller och jobba på som vanligt.

 

Ett pass inbokat.

Jag hade bokat ett spinningpass idag. Men jag ignorerade de rekommendationer som läkaren gav till mig för några månader sedan. Nu sitter jag hemma istället. Frågan är bara om jag ska gå på ridlektionen som är imorn? Att rida med en låsning i bröstryggen det gick men hur går det med en låsning i knät? Ja eller sträckning eller upphakning?.. Eller är den ens en sträckning eller?  

 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards