Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Pigmentfläckar och peeling..

Av Katjis - 20 februari 2014 14:21

Skulle bara accepterat dom..

Har sedan länge sedan haft pigmentfläckar. De är ganska stora men inte så att de stör mig jättemycket. Jag har problem med ”talgansamlingar” och brukar då gå på kemisk peeling 2 gånger om året. Nu sist jag var där frågade jag om man kan göra något åt fläckarna. Kvinnan som gör peelingen sa ”Ja”.


Då jag har haft dom i mer än 10 år så förväntade jag mig inte att de skulle försvinna efter bara några behandlingar. Men hoppades då på att 6 behandlingar skulle göra en TYDLIG skillnad. Men nejnej. Jag törs inte ens räkna hur många behandlingar jag gått på…  


Jag har hemma använt mig utav Mene moys Lightning gel. Men när inte de direkt gav resultat la jag till deras cleanser for sensitive skin. Och nu har jag tom börjat rengöra med peeling innan jag använder cleansern! (Peelingen är egentligen till fötterna då..) Kan inte säga att de blivit bättre. Men har då definitivt inte blivit sämre..


Atopisk eksem..

Jag har då även atopisk eksem vilket gör att krämerna är lite mildare. Men nu har jag blivit rekommenderad att byta till Dermaceutic Yellow cream  Den ska tydligen vara starkare än Lightning gel. Eftersom att de har fungerat så bra med lightning gel så sa kvinnan att min hud troligen blivit van vid dessa krämer nu så att de bästa är att jag tar och börjar använda en starkare. Om jag får en reaktion så är de bara att jag kommer och byter till lightning gel.  


Ger upp..

Om inte denna Yellow cream hjälper så ger jag nog upp. De är inte värt pengarna.. Känns bara så dumt att ge upp när man lagt ner FÖR mycket pengar.. Usch så de finns mycket pengar att slösa inom skönhetsbehandlingar och alla krämer. Ska nu ikväll börja med den nya krämen.. Och så har jag tid till peeling om 1 vecka så hoppas då på resultat!

 
 
Ingen bild

Jonna

26 augusti 2015 13:01

Jag har pigmentfläckar, och testade en produkt jag läste om på <a href="http://xn--pigmentflckar-jfb.nu/">den här sidan</a>. Jag har testat både SD white och super glandin anti-pigment cream, och SD white fungerade bäst för mig..

Katjis

30 mars 2016 15:30

Tack för tipset =) Får testa någon gång. Behandlingen jag gjorde hjälpte då inte. Eller tror jag la ner 8000 kr på det utan resultat så sa det får räcka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll de...

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards