Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Detox?

Av Katjis - 21 maj 2014 13:15

Inget jag egentligen behöver?

Ja de är ju ganska trendigt med att rensa ur slaggprodukterna ur kroppen. Visst jag har vissa symtom som säger att min kropp är förgiftad eller vad de heter. Men dessa symtom kan även bero på annat? Sen gör jag varje år en kontroll utav mina värden i blodet och organen.


Bra värden.

Min läkare har sagt att han sällan ser personer som har så fina värden som jag har. Han regera mest på hur bra min lever var   Han är nog van vid att de flesta personer i min ålder och situation brukar har en aning sämre värden på just levern. De enda som brukar visa lite sämre värden är njurarna (är mest troligt en biverkning utav medicineringen) samt de vita blodkropparna (brukar alltid vara förkyld då kontrollerna görs alltid på hösten)


Detox eller ej?

Eftersom att mina värden visar att min kropp inte är "förgiftad" invändigt så borde egentligen inte en detox vara nödvändig? Men vem vet kanske man får en fräsch känsla?   


MethodDrain.

Jag har valt att testa produkten MethodDrain som finns att köpa på Life. Kosta 279 kr.. Vilket jag tycker är dyrt  Men den smakar inte så äckligt.   Påminner lite om blaskig iste.. Ner i vikt kommer jag gå.. Då de inte finns någon risk att jag kommer att lyckas överkonsumera kosten som ska hållas vid en detox.. Men samtidigt undviker jag att röra på mig mer än de som är nödvändigt. Men de svåra är att hålla vikten. Inte för att jag är särskilt överviktig.. Men -2 kilo hade inte skadat...  


MethodDrain

Det är en kur på 20 dagar och jag har snart gjort 6 dagar utav dessa 20.. Och jag måste säga att jag inte känner mig någon direkt skillnad. Första dagen (fredag) fick jag springa och 

"kasta vatten" varje ½ timma.. Var otroligt irriterande! Nu efter de är allt som vanligt. MethodDrain är en flytande "dryck" som ska blandas i 1.5 liter vatten och sen ska man på de dricka mycket vatten. Men jag har haft svårt att komma upp i att bara dricka upp själva "drycken".


Kosten..

Ja de första dagarna åt jag bara nötter och soppa som jag kokat på potatis, morötter, paprika, lök och vitlök. Efter ätit detta i några dagar har jag börjat bli lite illamående. Bara tanken på soppa får mig att må lite illa. En skillnad jag märkt är att jag typ inte får träningsvärk något mer  Innan fick jag träningsvärk av att bara göra lite knäböj, situps eller armhävningar.. Men inget nu I övrig känner jag inte av något. Ingen abstinens, orkeslös eller pigg eller skiftande humör, illamående mm. Jag trodde allvarligt att de skulle bli jätte jobbigt. De jobbigaste är att man inte får äta något med tuggmotstånd..


Fuska?

Om man sökre på detox så får man upp massa olika sorters detox.. Många säger att äkta turkiskyoughurt går att och sojayouhurt. Att man kan äta äggvita, räkor och lax så jag har blivit lite sprittrad. Jag vill äta något med lite tuggmotstånd.. Och blev sugen på taco! Men kan inte äta taco. Men tänkte att jag tar och "testa" en bra variant   Så tog och köpte santa maria tacomix organic samt salsasås organic (hade lite kunna göra den själv...) och falafelburgare. Jag läste genom innehålsförteckningen men hitta inte direkt något som fånga min uppmärksamhet. Men senare fick jag då höra att falafelburgare är inge bra då de är halvfabrikat. Gäller väl även tacomixen samt salsasåsen? Vanlig tacomix har jag hört ska vara grymt dåligt och jag läste innehållsförteckningen på den och de var inte så trevligt grejer där i.. Jag tycker att falafelburgare ska vara bättre att äta än lax och äggvita under en detox? Men jag känner ju ingen skillnad idag.. så får väl köra mitt egna rece med vad jag tror är rätt.. Kan omöjligt bli sämre?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll de...

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards