Direktlänk till inlägg 12 april 2016

Tydligen INTE foglossningar?!

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll det ganska naturligt att foglossningarna redan börjat så tidigt! Speciellt när min massör sa att jag har blivit jättemjuk i länden.


När jag läst om foglossningar på internet så har allt stämt in så bra. Eller det som stämt in har varit just tipsen man fått vad man INTE ska göra och vad man ska göra. Och då har det blivit bättre.


Men samtidigt har jag som känt tydligt lite som att höften skulle ha låst sig så att det är nå nerver som är i kläm.   Men jag har aldrig varit gravid innan så jag har ingen aning om hur foglossningar känns.


Sedan jag var i vecka 7 har smärtan bara blivit värre och värre och idag fick jag komma till sjukgymnasten och han börja klämma och känna och sa att de troligen inte är foglossningar.   Eller att jag har lite foglossningar men det är inte de som gör ont utan att jag har fått nå tryck på nå nerver! Förstå förvånad jag blev!  


Testade även ett sånt där band man lindar runt bäcken men smärtan blev faktiskt nästan värre med den på. Men sjukgymnasten sa välkommen tillbaka att prova bandet sen om jag nu får foglossningar.


Smärtan jag har är nästan diagonal. När jag lyfter höger ben får jag ont i vänster höft/länd och om jag lyfter vänster får jag ont i höger sida. Det är främst höger sida jag har ont i. Har börjat känna av vänster sida nu också. Men det är mest när jag ligger ner. De är nu sen 2 veckor bakåt som jag börjat känna av smärtor framtill och inte enbart i ländryggen. Fast inte för att jag vet vilket som är värst.. Foglossningar eller att det blir tryck på nerverna..?  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Av Katjis - 10 februari 2015 14:34

Linser   Jag har använt linser sedan jag var 13-14 år.  Och börjar nu bli otroligt trött.. Glasögon funkar inte pga min livsstil. Jag är närsynt och har brytningsfel (astigmatism) och även på de är jag skelögd. De har jag varit sedan födseln skulle...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards