Alla inlägg under februari 2011

Av Katjis - 16 februari 2011 22:15

Idag har jag varit på spontanbesök och frågat efter ett jobb!

Eller praktikplats.. Arbetsgivarna brukar ge mig onda ögat om jag kommer och frågar efter anställning..   Men de verkade väldigt positiva. Fast alla arbetsgivare jag talat med verkar positiva.. men visar sig till slut att det inte var så intresserade trots allt..   


Den ena som kom och presenterade sig kände igen mig  

Han hade jag träffat på en annan firma då jag var och sökte jobb. Var det för 4 år sedan kanske? En skittrevlig snubbe!  Jag har träffat många bittra gubbar men denna snubbe var riktigt trevlig. Se så kul det kan vara att ragga jobb ibland 


Dock en aning less på alla ”intresseanmälningar” man ska göra..

De tar emot ansökningar via extern webbsida.. Suck..  

Jag vet inte hur många ”användare” jag har skapat. Det tar en så himla lång tid och är så tråkigt.. 

När man har ett vanligt jobb är det viktigt att ha varierande arbetsuppgifter och rotera runt.. Men jag gör samma skit varenda dag letar efter ansökningar   Om jag har tur så kan jag åka iväg på te.x ett spontanbesök och fråga om anställning.   Men det är inte ofta. Jag vill också ha rätt till varierande arbetsuppgifter..  

 Tror fan det tar ca 90 minuter för mig att fylla i alla uppgifter som krävs i en ”intresseanmälan”.. Och då har jag inte räknat med det personliga brevet..  


Arbetsförmedlingen..  

Nu har Arbetsförmedlingen kommit på nå jävlar ide där jag ska redovisa vilka jobb jag sökt.     Det stod obligatorisk närvaro.. Men ringde och frågade och de sa att det gick bra att jag mejlade in redovisningen.. Slösa 66 kr på att lämna in en redovisning är som lite taskigt.. Och tänk på miljön!



Tänk att ha ett jobb.. Ett stabilt liv! Där jag har rätt att bestämma allt själv. Kunna göra spontana saker, ha kul, umgås och kunna sova gott om nätterna. Hoppas jag en dag kommer bli lyckligt lottad.    

Av Katjis - 13 februari 2011 22:00

Har just prövat med Ektozon igen..

Har som sagt fått nå smått som springer runt längs akvarieglaset.. Om det nu är bäbis maskar så hoppas jag att de dör av den lilla mängden salt som jag lagt i..  


Min lilla salamander verkar då må bra.  

Han har inte börjat klättra runt än.. Men kanske börjar om någon timma. Känns bara så hemskt att låta han leva i en miljö där han absolut inte hör hemma.. 


Det där med Soda Stream!

Fasiken så det är svårt att hålla sig borta från alla dryck..   Jag blandar sällan själv till läsk.. Men väl när det finns så brukar jag ta.. Så mycket onödiga kalorier!   Blir några hundra kalorier extra på dag nästan   Gäller att skaffa diciplin så det blir ändring!

Av Katjis - 10 februari 2011 22:49

Forever living Produkts!

Jo nu har jag prövat Forever Living Produkts hudvårdsserie.

De produkter jag valde var:

Exfoliating Cleanser, Firming Foundation Lotion samt Sonya Deep Moisturizing Cream.

Samt sen innan Mary Kay Firming eye cream.


Jag har inte direkt märkt något synligt resultat.

 Eller har faktiskt kanske fått lite mer finnar..   

Det positiva som inte syns är att hyn inte alls känns fet! Jag vaknar på morgonen och ha då inte den där feta känslan Nu efter att jag varit i gång i 12 timmar så känner jag mig inte heller alls ”kladdig”.  Väldigt fräscht! Ett bra resultat 



Får testa ögonkrämen  

Jag får ta och pröva Forever Livings Alluring Eyes någon gång i framtiden. Får se om den slår Mary Kays Firming Eye Cream  


Får se nu några veckor framåt om det lönar sig att byta 

Av Katjis - 9 februari 2011 18:30

De är tillbaka…  


Nu har klockdjuren kommit tillbaka.. Jippi! Nu ser jag även något väldigt litet krypa längs akvarieglaset… Vet inte om det är bäbis maskar eller vad fan de nu är..   Maskarna har jag kvar…


Så less..  


Vet fan inte vad jag ska göra   eller vad gör jag för fel?! Får pröva med lite Ektozon igen.. Hoppas på ett resultat..


Ska slamsuga med min batteridrivna salmsugare delvis och sen byta lite vatten..


Salamandern verkar trots allt trivas och är pigg av sig.. så han är nog inte så brydd.. Menmen.. Det är jag!  

Om jag kanske skulle våga köra en kur med Axilur..?

Av Katjis - 4 februari 2011 05:54

Köpt en pulsklocka..

För några år sedan köpte jag en pulsklocka.

Batteriet i själva mätaren var slut så köpte ett nytt.. Har nu använt den några gånger. 


Vakna i natt..

Av någon underliga anledning vaknade jag av att jag tyckte hjärtat slog fort.. Jag tänkte direkt på klockan. Jag har inte direkt varit så insatt i hur jag ska ställa in de olika "värdena".. Så har haft på de vädern som klockan rekommenderat..


Syrketränade för någon dag sedan.

Precis efter att jag lyft klart så började min klocka pipa.. Då visade displayen 99%..

Jag tänkte att jag måste vara i ganska dålig form..  


Värdena..

Nu under natten som gått har min puls pendlat från siffrorna minns ej - 216..? Typ 34%(tror jag det var)-99%. Klockan har mest bara tjutigt..

Jag har ibland haft problem med för högtblodtryck och puls..  

Var några minuter sedan klockan tjöt sist  

Av Katjis - 1 februari 2011 17:55

I lördags ringde mor min och sa att ett paket hade kommit  

Fast det hade kommit någon dag tidigare men hon glömde ringa...

Så for till päronen för att spana in mina nya produkter Från Forever livning.

 

Jag beställde en Firming foundation lotion, exfoliating cleanser och Sonya deep moisturizing cream  Ska bli spännande  

Just nu använder jag Neutrogena blackhead eliminating, Mene moy cleanser och Mene Moy endless facial moisturizer.

Resultatet är inte så bra nä..  

 

Toothgel

Jag köpte även till min mor aloe vera tandkräm   Prövade den själv   Den var grymt bra!  Har problem med att munnen min blir så torr. Får mycket tandsten, beläggningar och illa luktande andedräkt.. Tandkrämen gav ett synligt resultat när det gäller beläggning och tandsten  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards