Alla inlägg under maj 2011

Av Katjis - 24 maj 2011 14:30

Något jag alltid velat ha..

Sedan jag var lite har jag alltid vela ha ett plommonträd.  Men jag har mina aningar om att dessa träd inte växer här uppe kring min zon.

Krusbär hade inte heller varit så tokigt. Min mor har en sådan buske och den överlever vinter efter vinter. Men jag har aldrig sett några bär.  


Undra om trädet skulle överleva..  

Jag har funderat på om det kanske skulle finnas några möjlighter till att på något sätt isolera trädet. Kanske lägga frigolitplattor ovanpå rötterna. Kanske är något jag bör testa.  


Varför ska personalen ifrågasätta mig?  

Oftast då jag går in i butiker så börjar personalen ifråga sätta mig saker och ting. Varför kan de inte bara skaffa mig det jag vill ha.   Och på ett lite trevligare sätt fråga te.x om träder är till mig eller någon annan, vilken mark jag tänkt planera det i eller om jag ska ha det inomhus eller i växthus? Oftast får jag som ett Nej det går inte för att. Det är som anklagande.  


Detta har inte bara hänt mig.  

Jag haft varit med in i butiker med bekanta som ska handla saker och då har även personalen reagerat på detta sätt. Är som märkligt.


Erfarenhet.

Jag vill inte höra om den kunskapen personalen har lärt sig via faktaböcker.  Mena det hade varit trevligare att få höra en anställd säga att de prövat att isolera in rötterna men att det inte fugerade för att det  var kanske själva stammen som frös eller vad det nu kan vara.   Inte bara nej det går inte i denna zon!


Kanske ser jag korkad ut?!  

Jag är trots alltid inte så korkad så jag går och köper något utan att ha läst i böcker och på internet samt frågat andra bekanta som är just intresserade utav allt som har med trädgård att göra...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards