Alla inlägg under september 2012

Av Katjis - 8 september 2012 13:34

Upphakning i bröstryggen?

Det sa både, sjuksyster, sjukgymnast och massör. Men varför kan man inte göra något åt det?!

Jag vill bara bli bra i ryggen så jag kan återgå till mitt vanliga liv..

Efter att jag varit hos massören så blev jag ändå bättre i ryggen.. Han masserade mig och knäckte till 2 kotor som var fel.. eller vad det heter. Nur är jag tillbaka där jag var innan dvs ont när jag tog djupa andetag..


Hur länge ska det tar?

Jag hade ont ett bra tag.. bara sådär lite ont när man tar djupa andetag. Men så helt plötsligt fick jag en jävla smärta. Ingenting var bra.. Och när man har jobb får man inte äran att vara sjuk ifred ens! Utan det är alltid... Men du kan la bara göra det där... och så slutar det med att man gör allt annat också. Som man blivit avrådd från att göra..

Massören var bra och han upptäckte att jag hade ont på ställen där jag inte först kände att jag hade ont.. Som de flesta så brukar ju även jag börja lägga mer belastning på andra delar av kroppen för att slippa känna det gör ont eller för att jag tror att jag kommer bli bättre om jag inte belastar mig.
Så jag min vänstra sida av överkroppen hade då blivit i lite sämre form..


Konstigt?

Ja inte konstigt att man skulle behöva sjukskriva sig för små saker. Det tar längre tid att bli frisk om man inte vilar. Så nu är jag fortfarande kass i ryggen och hoppas verkligen inte jag kommer bli tvungen att skippa ridlektionerna för det.. Det som jag även betalat för..


Idioti!

Det är så dumt hur det är uppbyggt.. Men jag har letat efter nå friskvård eller vad det nu kallas. Men i vårt kollektivavtal står det inget om sånt. Absolut inget.. Och det är pga jobbet som jag har fått ont i ryggen.. Sen måste jag gå till läkaren.. eller ursäkta åka till läkaren vilket är 40 min tur och retur.. Så jag ska ta ledigt från jobbet, betala för att gå till läkaren? Fattar inte! Och läkarna ordinerar ändå bara.. Ta piller och gå hem.  

Jag vill jobba långsiktigt med att förebygga skador och inte knapra piller. Jag brukar sällan ha ont i min rygg så jag vill göra nå åt det och göra så att det inte händer igen. Och piller hjälper ju inte enligt mig...?


Regelbundna besök hos massören..

Jag har nu länge funderat på att börja gå på massage regelbundet.. Eller ja men 1 gång varannan månad eller nå. Just för att kolla om allt är på sin plats. Det kallas enligt mig att jobba förebyggande.. Men jag vill inte ta ledigt för att gå på massage.. Varför har man inte nå rätt till att förebygga sakdor under arbetstid?!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards