Alla inlägg under mars 2016

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget!

Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenytan från att cirkulera. MEN! De är ganska lätt att ta bort. Bara lägga tidningspapper på ytan och låta det suga upp och sen slänga papret och sen är det bara att upprepa proceduren! Men tyvärr så är det bara en tillfällig lösning.. För det kommer tillbaka.


Det är som lite retligt när man ska rengöra akvariet och sticka ner händerna.. De blir som alldeles gröna. Kanske är prickalger som lagt sig på ytan? För jag har då mycket prickalger på akvarieglase och mina växter.. Men de är inte lika irriterande som tofsalger!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards