Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Varför har de tagit bort den möjligheten?

Av Katjis - 5 mars 2011 16:15

Jag har varit arbetslös i över 300 dagar nu. 

Så min A-kassa är slut.. Men jag är ändå inte så ledsen över det.. Visste det är trist att inte kunna utöva några fler hobbys menmen det hade alltid kunnat vara värre.  


Det jävliga är det att jag har jobb...  

Jag har jobb på mitt förra arbete men de kräver att jag ska ta lastbilskort.. Det ska "starta" en ny grupp på YA nu i maj tydligen. Min förra arbetsgivar och jag tycker där är väldigt märkligt att jag måste vänta 2 månader på att börja.   Liksom jag har mer eller mindre fastanställning efter jag har kortet..  


Vad tänker det med?  

Min f.d arbetsgivare är villig till att hålla min plats men de kan ändå inte hålla den hur länge som helst. Och det finns ingen som säger att det tar X många månader för mig att ta kortet.

Liksom varför kunde jag inte bara hoppa in i en grupp eller i alla fall starta med teorin i förväg?


De var som villiga till att övningsköra mig.  

Min f.d arbetsgivare ringde runt i ja 40 min   minst för att hitta rätt person som kunde svara på fråga vi funderade på:

Finns det någon möjlighet till att Vi kan övningsköra henne medans hon väntar på att gå utbildningen?

Nopp den möjligheten fanns inte något mer tydligen.  

Vilken idiot är det som ändra på möjligheten till att jag kan få jobb tidigare än väntat? Hmm skulle la tippa på Reinfeldt och han regering.  


Kanske baserat på skit men ja..

Nå kan det vara baserat på skit men jag vet i alla fall att den möjligheten har funnit och vilket skillnad har  skett  sens dessa?    Jo en ny regering . Y A är den enda som har rätten till att övningköra tydligen. (utöver trafikskolor och gymnasieskolor?)


Det känns jävligt skit alltså.  

Det känns så jävlar trist om jag skulle missa denna chans. Jag har sökt flera jobb och liksom tänk: 

Vem fan är mer kvalificerad än jag till detta jobb?!

Ja tydligen någon annan?  


Liksom ett personligt brev?   

Jag tycker som sagt att mina persoliga brev är bra och att jag är så jävlar kvaliciferad till de jobb jag sökt. Liksom bara yes! det är mitt 

De på YA kräver ett personligt brev för att fatta ett beslut om jag ska få gå utbildningen. Mena vad fan gör man om man är sämst på att skriva personliga brev?!  Liksom bli nekad en utbildning som ger mig en anställning bara för att jag är sämst på att skriva PB på varför just jag ska gå utbildningen?   


Pappersarbete..  

Sen så kallas det intyg.. Krävs intyg av läkare för att transportstyrelsen ska godkänna min ansökan. Men eftersom att jag är en person med särskilda behov så kan det göra så att jag inte hinner få alla mina papper klara i tid. Det står på transportstyrelsens hemsida att man ska skicka in intyget i god tid eftersom att det kan dröja innan det fattat beslut.

Men på YA verkar inte detta gälla.   De har en egen läkare. Så har de på YA måste gå före i kön?


Men jag då?  

Jag måste sitta och vänta på att besöka en läkare som är insatt i mina särskilda behov. Som tur har jag väntat i kö innan jag blev frågad att gå utbildningen.

Men har nu snart väntat 4 månader..  

Enligt kvinnan på arbetsförmedlingen var det kanske bäst att jag vänta tills nästa grupp som söker in.. Jag blir så förbannad! Liksom:

- nä du får vänta ett halvår extra innan du kan börja jobba!


Men som tur var..

Jag hoppas på att besöka denna läkare inom 2 månader. Men det har gått 1 månad övertid nu. Papprena från läkaren kan jag ta med till den allmänna läkaren på YA, vilket betyder att de ändå blir ett komplett intyg!  Eller bör?  


Vill de att jag ska vara arbetslös?  

Mena jag har ju varit arbetslös i över 300 dagar. Liksom verkar inte duga till något utav de jobben som jag är så jävlar kvaliciferad till så varför ska de neka mig? Vill de inte att jag ska ha ett arbete?   


Fan vad jag är sämst alltså!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll de...

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards