Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Freshlook Colorblends Amethyst

Av Katjis - 31 augusti 2011 16:28

Mina färgade linser har nu kommit

De jag har beställt var Feshlook Colorblends Amethyst och Focus Softcolor Evergreen och Freshlook Colorblends One-Day Green.

Då jag har brytningsfel så är dessa linser inte heeeelt perfekt. Men jag ser ändå bättre än vad jag trodde att jag skulle göra.   De skaver inte heller (än) men de rör på sig lite mer än vanligt. Så när jag tittar höger och sen vänser så tar det ett tag att "justera till skärpan".  Men behöver inte kisa, än iallafall.


Andra mått.

Vanligtvis har jag baskurva 8.6 och diameter 14.2 Men till mina Freshlook Colorblends Amethyst fanns bara diametern 14.5 Men optikern sa att det inte gör så mycket om diametern är lite större. Men jag ser tydligt att färgen hamnar utanför kanten av iris.

Vet inte om det kommer synas mindre då jag får mina gröna linser.

Freshlook Colorblends One-Day var i diameter 13.8 Vilket är mindre. Så jag får se hur de passar. Focus linserna är i diameter 14. Så de ska bli spännande att se hur stor skillnad det blir på alla  


Har glömt hur svårt det är med linser.

Innan använde jag mig utav vanliga linser och jag minns vilket bök det var med att avgöra vilken sida som rätt. Mina toriska linser är mycket lättare se skillnad på vet inte om det beror på att de är tjockare? Färgade endagslinser ska tydligen vara ännu tunnare vilket gör att färgerna inte framhävs lika bra  


Ang mina toriska linser.

Fick ett mejl av företaget där de skrev att utav alla 6 miljoner linser vi har så har jag beställt just de som dom inte har hemma. Var som lite annorlunda skrivet.   Så de måste beställa från sina leverantörer. Så de ska skicka min order den 12 september. Vet dock inte om de menar att deras leverantörer skickar linserna då eller om de skickar linserna till mig då.   Men de ska tydligen höra av sig. Det var som lite trevligare att läsa än bara ett vanligt meddelande.   "Linserna finns inte i lager så vi måste beställa från våra leverantörer."


På bilden är jag helt utan linser. Ganska gröna ögon ändå  

 


På denna bild syns det att mycket utav färgen hamnar utanför.

Linsen: Freshlook colorblends Amethyst

grönt skulle ändå kanske kunna funka. Hoppas på det iallafall. Hade varit trevligt  



Och så här ser linsen ut när den är i etuiet.

     


 
 
cayumi

cayumi

10 oktober 2013 07:33

Wow Nice post, your blog post is amazing !

I accidentally drop by your blog uninvited and found your interesting blog . The layout of your blog and information is wonderful.

I really enjoy browsing your blog.

Your blog post is mostly about Fashion and beauty stuff.

If you need additional beauty ideas that enhance your eyes, making them brilliantly bright and beautiful, you may want to check out

www.contactlensxchange.com for more exciting brand colored circle lenses.

Enjoy and stay pretty :)

cayumi...

http://www.contactlensxchange.com

Katjis

13 oktober 2013 21:34

Thank you. It's great to learn that people from other countries have found my blog. And thank you so much for the link.
I've only had a quick look and I already found plenty of things that caught my interest. I've been looking for lenses with the measurements DIA 14.2 - BC 8.6

Best regards, Katjis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll de...

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards