Alla inlägg den 1 november 2010

Av Katjis - 1 november 2010 22:25

Ett nytt försök med att hitta mikroskopet..

Idag tog vi och gjorde ett försök att hitta mikroskopet..

Vi hitta lite allt möjligt.. Men inget mikroskop Hoppas verkligen på att mikroskopet dyker upp.. Trist att ta och köpa ett 


Nu när jag kom hem..

De små djuren som springer längs akvarieglaset finns kvar än. Så salt löste inte det problemet Klockdjuren är då färre idag 

Nu är de mesta stjälkarna som finns kvar  

Ser ut som att det bara hänger massa trådar..Antagligen äter de nya djuren upp dem


FIltret helt igentäppt..

Tog loss pumpen och rengjorde filtret. Passade på att slamsuga upp det skiten som rann ut i vattnet  Så mycke fräschare!

Nu suger pumpen mycket bättre. Hoppas på att de alldra sista klockdjuren sugs in och då även de nya djuren..


Vattenbyte...

Tror jag ska göra ett litet vattenbyte nu innan jag går och lägger mig. Salamandrar är inte så förtjusta i salt som sagt

Av Katjis - 1 november 2010 00:05

Salamandern sa: Hej jag ogillar akvariet.

Efter att jag och pojkvännen käkat middag så spelade vi kort  

Min lilla salamander kom upp i sin "skål som är fylld med grus" och titta.

Jag har sett att han verkar vantrivas lite  Han beteende blir som annorlunda då han vantrivs..

Påpeka till pojkännen om att min salamander verkar deprimerad.. Han påpeka det motsatta..


Och då såga jag dem!  

Jag lade märket till att det fanns något väldigt litet i akvariet.. Som rörde sig väldigt fort!   Jag tänkte direkt på loppor!   De är lite vita och mer långa än breda och korta.. 

Jag fick självklart panik.. Fasiken att jag matat i akvariet.. 

Känns så bra att jag har börjat förstå när min salamander mår mindre bra.


Mat dags igår..

Flytta över han till "matplatsen".. Vred på pumpen på max, slamsög botten och bytte vatten.. Nå ja blev la lite renare iallafall.


Men de fanns kvar..

Självklart försvann de inte.. Fast chansen skulle inte vare så stor.. Börja tänka på karplöss och salt.. Så plocka fram Ektozon igen

Märkte att de försvann direkt..

Efter ett tag så såg jag en.. Och nu ser jag fle   Hoppas saltet funkar en dutt..

Salamander är nog int så glad över saltet Nu sitter han i sin lilla skål.. Stackarn  Får hoppas på resultat nu på morgonen..  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards