Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Stationära datorn pajj

Av Katjis - 15 januari 2011 14:15

Jag har sedan en längre tid haft problem med min stationära dator..

Misstänker att datorn börjat tjorva då den fick en liten elstöt ur vägguttaget  Den ha la kanske fått 3 st..  


Symtomen!

Jag brurkar dra ur kontakten om det är åska ute. Men då när jag ska plugga i kontakten igen måste jag vänta några minuter. Sen kan jag trycka på knappen och då vaknar datorn till liv.

Vet ej varför..


Blev värre..

När jag sedan ville stänga av datorn startade den om igen. Hände dock inte så ofta..

Datorn startade bra så länge jag inte drog ur kontakten.

Men några månader senare blev det värre. 


Vänta ca 8 min.  

Trots jag inte dragit ur kontakte ur väggen var jag tvungen att vänta ca 8 minuter innan den ville starta! 

Ytterligare några månader senare kunde jag få vänta närmare 1 timma     och efter det fick jag vänta 2 dagar! och nu sist väntade jag i 2 veckor och gav då upp. 

Då insåg jag att datorn är ganska död..  


Datorn ville inte stänga av sig utan startade om varje gång!  Jag var alltid tvungen att stänga av och dra ur kontakten eller drycka "av" på datorn där bak.


Katjis analys!  

Jag har inte kunnat så mycket ang datorer. Jag kanske inte ens installera MSN Det mesta jag försöker göra när det handlar om teknik blir fel eller så pajjar det

Så har Inte varit det minsta intresserad. Men nu när jag fått lära mig hur en dator är uppbyggd är det intressant 

Det första jag tänkte på vad la stötarna datorn hade fått. Men just varför blev den sämre med tiden 

Det visade sig att det var nätaggregatet som var trasigt och passade på att formatera om datorn.


Nu fungerar den kanon! 

Inga problem alls mer än att jag inte har något i datorn. Inge ljud, inga program, acrobat reader och dyl. Så sitter nu framför min bärbara... 

I min dator hade jag ett nätaggregat på 520 V. Aggregaret som jag har i nu har 350 V. Jag tycker det är ganska märkligt pga att det är så stor skillnad. 350 V ska tydligen räcka väl till min datorn. Jag köpte min dator på datavaruhuset i Boden.

De rekommenderar jag verkligen

Jag gick in och sa att jag behövde en dator som sällskap 

Jag ville ha den billigaste som de hade. Efter några dagar ringde de och sa att datorn kommit.

Och jag är än idag 4 ½ år senare heeeelt nöjd

Det var nog den 2 delen jag bytt till min dator  Den 1 var datamusen fast den räknas la egentligen inte  


Så varför ett 520 istället för 350? Äh kvitta datorn lever  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll de...

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards