Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Katjis - 8 oktober 2011 22:30

Fått mina Biomedics 55 Evolution color.

Jag har hittills  varit väldigt nöjd med Focus Soft Color Evergreen  Men enligt måtten som optikern tagit så ska Biomedics 55 evolution color Green vara perfekt. Ja förutom då att de inte korrigerar mitt brytningsfel  


Då jag la i linsen.

Jag upplevde att linsen kändes lite obehaglig och lite för rörlig, men nu någon timma efter så känns Biomedics linsen bekvämare än Focus.  

Ett plus som är värt att lägga till är den att även Biomedics verkar korrigera brytningsfel. Eller jag ser bättre med det ögat som Biomedics sitter på 


Inte lika bra som Colorblends.

Men den linser korrigerar inte brytningsfelet lika bra som Freshlook Colorblends Green... Vilket i övrigt satt skitdåligt på mig  

Denna lins ska vara minst i diameter men ändå "hänger" den väldigt mycket i jämförelse med dom andra. Batterierna i kameran var typ slut så därför blev bilden så jävlar kass  



Lite grönare kanske?

Jag tycker Biomedics är lite grönare än Focus och Freshlook. Men syns kanske inte så bra på bilderna. Blir en mycket grönare färg Focus linser ger som en liten svag nyans utav gult.

  Syns skillnad på linserna när de är i etuierna.


Focus Softcolors Evergreen: Diameter 14.0  BC 8.6

- Bara 3 fäger

- Linsen känns i ögat

+ Billiga

+ Tycker ögonen verkligen blir gröna

+ Finns typ att köpa på alla ställen

+ Sitter bra trots att Diametern på linsen är för liten samt att den inte korrigerar brytningsfelet.

+ Ej hål för pupillen (Är en så svag nyans så stör mig absolut inte)


Biomedics 55 Evolution color Green Diamter 14.2 BC 8.6

+ Skaver ej

+ Ej hål för pupillen (är en så svag nyans så stör mig absolut inte)

+ Ger en tydlig grön färg.

+ Finns i 12 färger

- Jävligt dyra 125 kr dyrare än Focus softcolor för ETT ÖGA!

- Få ställen som säljer linsen

- Lite för rörlig trots att måtten ska vara typ rätt.


Freshlook One-day colorblends Green Diameter 13.8 BC 8.6

+ Korrigerar brytninsfelet

++++ Är en endagslins  

+ Finns i typ alla butiker

- Finns bara i 4 färger

- Dyra

- Hål för pupillen

- Syns tydligt att jag har linser

- Väldigt rörlig lins

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards