Alla inlägg den 8 september 2011

Av Katjis - 8 september 2011 19:30

Imorn ska jag till Luleå.

Ska hämta mitt nya ytterfilter från Avariecenter som Rolle beställde hem Jag är missnöjd med innerfiltret jag har nu (Eheim 2006 pick up). Låter för mycket och så blir det inte rent i akvariet...


Vorticella..

Det kan hända att jag fortfarande har kvar klockdjuren.. Men inte alls i synliga mängder.. Plarnia eller Nematoder? Några sånna har inte synts till på några månader 


Inbygt UVljus

Mitt ytterfilter ska vara utrustat med uvljus  Så vattnet kommer bli rent! Hoppas jag. Hade varit så trevligt med levande växter men törs inte lägga i några 

Får hoppas mitt nya ytterfilter låter mindre slippa just det där tunga djupa motorljudet.



Men får nog vänta med att starta filtret tills att pojkvännen kommer hem Annars kommer nog det mesta gå fel.

Har plastväxter i akvariet nu och jag kan säga att de fungerar alldeles utmärkt att tvätta dom i diskmaskinen. Men nackdelen är ju den att de ser inte lika äkta ut!  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards