Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Katjis - 7 oktober 2012 15:15

De torkar typ ut.

Jag finner blommor väldigt rogivande och som skapa en trevlig miljö hemma. Men alla mina blommor dör! Eller de torkar ut.. Bladen på dom.. Golvvärmen är nog orsaken.


De som överlever..

Tro det eller ej men Orkideerna är en av de  få som överlever  En håller på att blomma snart igen.. Stängeln växer väldigt långsamt.. Väldigt långsam oroväckande långsamt   Men bladen är iallafall gröna och fina.. Sen är det då suckulanten som också lever och även "Våreld" Kalanchoe. Våreld beskrivs som en lättkött och tålig växt.

Det håller jag inte med om.. De är så fina i butiken och jag köper dom och de vissnar.. Torkar ut? Jag har testat spruta med vattenflaska på dom och de torkar ändå.. Och frågan är brukar Våreld blomma igen? Mina har tappat alla blommor med de 2 som jag har kvar är iallafall gröna..


En underbar Zantedeschia..    

De är så vackra! Men mina fick nå jävla småkryp så de åkte ut direkt.. De är så jäkla fina.    

Ångra att jag inte försökte bespruta blommorna med något  Fast undra om de kan blomma om?  



En kaktus

Sen har jag fått en växt som liknar en kaktur.. Min mor menar på att det är en "Nattens drottning" Men jag tror hon menar en "Nattens prinsessa". Fast dem påminner om "Rosenkaktus" Hatiora rosea. Den är ganska så ful men väl när den blommar så är den väldigt fin. Och det bästa av allt! Den trivs kanonbra hos mig! Den bara växer och växer. Så hoppas den börjar blomma snart..   Så om jag ska satsa på nå fler blommor får det bli kaktusar  

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards