Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Katjis - 18 oktober 2012 18:55

En lite semester?    

Jo har nu funderat på att det kanske är dags för en lite semester. Har trots allt snart jobbat i 15 månader utan semester.. Så det börjar kännas tungt att kliva upp varje morgon..  


Tyckte Ticket verka bra.

Jag tyckte resebyrån Ticket verkade bra. Men efter att jag besökt dom så har jag ändrat min uppfattning.. Personen som var där var inte så intresserad av att hjälpa mig... Utan verkade ha väldigt bråttom tillbaka till sin telefon (antagligen sitter de i kundservice då de inte har kunder?) Så jag kände bara som stress.. Att personen bara ville bli av med mig.


Alltid undrat.    

Ja har funderat på hur klimatet runt medelhavet är under vintern. Och jag frågade personen på Ticket hur klimatet i Italy är under vintern. Och svaret blev:

Så som hösten är i Stockholm så är vintern i Italy. Ehh tänker jag.. Och hur tusan är klimatet i Stockholm?  

Jag gick därifrån ganska så besviken.. Hade trots allt åkt 10 mil enkel väg för att träffa de på Ticket.. Fick broschyrer om olika hotell och även en med kryssningar     Bra det iallafall. Undra om det var på Ticket som den anställda satt och sneglade på telefonen och satt och fingra med den.. Just som att. Kan du gå nu jag har annat att göra.


På G till bilen.    

Då passerade jag Nex resebyrå. Jag har en gång tidigare varit dit. Men då var jag mer intresserad av kryssningar. Personen jag talade med var väldigt trevlig och svarade på frågorna. Och gav sig mitt visitkort och kollade upp priser på flyg samt hotell. Väldigt bra pris fick jag! Men ägde ändå inte något pass då.. Men fick även där en känsla av stress. Antagligen samma där. De sitter i kundtjänst då de inte har kunder inne på resebyrån.. 


Nu har jag pass!

Nu har jag skaffat mig ett pass! Så det blir nog att boka in en liten resa  Då är bara problemet. Hur fan ska jag få tag på internet där nere?  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards