Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Sera Bioactive 130 + UV

Av Katjis - 17 september 2011 14:30

Blev så asglad!

Igår skulle jag montera ihop Sera Bioactive 130 + UV Men hade lite svårt med instruktionerna.. Nå ja jag lyckades.


Frågade pojkvännen om råd.

Jag frågade pojkvännen var han tyckte jag skulle placera insuget och utblåset. Vi kom fram till att utblåset ska monteras ovanför vattenytan. Så allt var på plats och vi hade gjort som det stod. Men luften i filtret ville inte försvinna! Pojkvännen kommenterade ganska tidigt att filtret är säkert ett "måndagsexemplar" och passade på att påpeka att det är ett "jävlar skitfilter"  


Några timmar.

Vi höll på i några timmar med att försöka få ut luften ur filtret. Men inget skedde. Vi hade både insug och utblås i vattnet och jag kunde konstatera att båda två sög in vatten. Eller mest den som egentligen skulle vara utblås..


Vi plocka isär allt igen och kolla så allt verkligen var som det skulle och testade igen... Sedan kom vi framtill att vi prövar sätta insuget ovan vattenytan.


DÅ!

Då börja det sippra ut vatten! Så det visade sig att IN är UT och UT är IN. Så får se om garantin gäller. Har trots allt sugit in luft..


Salamandern.  

Han har än så länge inte gått och kikat på det nya röret. Han står typ så långt bort han kan göra  Men ytterfiltret han då uppfyllt det jag ville  Jag slipper det eviga surrandet i akvariet. Många säger att det är nå fel på innerfiltrena AquaEl Micro Fan plus och Eheim Pick Up 45.. Jag har la alltid råkat få "måndagsexemplaren"  Spec Eheim Pick Up 45 var en. Impellern till Eheim Pick Up var skev och ojämn så pojkvännen fick tälja till den  Den kanske egentligen ska låta mindre om jag köper en riktigt hel och jämn impeller. Men orka!

I övrigt om någon är intresserad så är båda innerfiltrena till salu!


Lite fel kanske

Tycker dock att ytterfiltret låter lite mer än vad det gjorde i början. Vi var tom tvugna att lyssna på om det var på. Nu surrar den ganska högt men gör inte så mycket slå länge det inte surrar i akvariet! Tycker inte heller den suger 300l/h  Fast är egentligen ett +!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katjis - 12 april 2016 13:13

Ja jag fick uppleva något väldigt intressant idag som jag tänkte var värt att nämna. Jag är nu gravid i vecka 22 + 4 dagar.   Och jag har under 15 veckor gått runt och trott jag fått foglossningar.  Jag har även generell ledlaxitet så för mig föll de...

Av Katjis - 8 april 2016 13:31

Lärt mig mycket! Det var så oroligt mycket information på en gång så jag kan nog omöjligt lagt allt på minnet. Hästen hade som tidigare nämnts underbett. Och detta hade då givetvis orsakat lite komplikationer.. En tand längst in såg inte alls bra u...

Av Katjis - 8 april 2016 10:03

 Ja jag har då två sadlar till min häst. En dressyr Röösli Pilatus MW och en Thorowgood T4 vid normal manke. Hon som gjorde kollen tyckte jag hade 2 jättefina sadlar men båda behövdes korrigeras till lite. Jag var orolig att hon skulle säga att båda ...

Av Katjis - 30 mars 2016 15:30

Var ett ganska gode bra tag sedan jag skrev något här. Så är väl dags att uppdatera läget! Nu på senare tid har jag fått problem med gröna alger på vattenytan.. Ingen aning om vad dessa är mer än att det är ganska irriterande då de hindrar vattenyt...

Av Katjis - 11 juni 2015 10:37

Det roligaste med att blogg här på bloggplatsen.se är att jag kan ser hur många som besöker min blogg. Och hur många som egentligen hittar mig via olika sökmotorer. Alltså vad folk har sökt efter och sedan klickat in på min blogg och läst mina inlägg...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards