Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Katjis - 5 juni 2011 13:00

Jag kan inte förstå

Hur kan en pump låta så högt?!    Pojkvännen tog sig en titt på innerfiltret Eheim 2006 och han såg att impellern var lite slarvigt gjord.  Efter att de gjort impellern så har de inte tagit bort de "skarvar" som blivit över då impellern gjordes. En vinge hade mer plast en de andra. Det var just vingen som slog emot så det lät mycket illa. Det visade sig även att en av vingarna var större än de andra. 


Löste problemet. Men ändå inte riktigt nöjd..

Jo han tog och skar ned ena vingen så att alla vingarn blev i samma storlek.

Blev en stor skillnad! Men den låter förtfarande riktigt högt


Ska nog beställa en ny impeller.

Jag funderar på att beställa en ny impeller till båda mina filter dvs AquaEl Mikro och Eheim 2006.

Får se om Eheim 2006 låter mindre..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards