Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Katjis - 21 maj 2012 22:13

Förväntade mig svårigheter..

Jag har idag inte funnit att något har varit jobbigt. Jag har inte varit yr, inte on i huvudet, inte hungrig och inte heller sötsugen . Mena väldigt bra då jag helt vänt på mina matvanor. Så LCHF är kanske inte så dumt trots allt?


Men blev lite irriterad..

Jo när jag kom hem från jobbet och kom på att jag bör fara och handla.. Hade plockat ut 1 kycklingfile men kom på att jag skulle ha 2 st! Så jag hade en halvt tinad kycklingfile och den andra var djupfryst.. Och sen skulle dessa in i ugnen.. Tog nästan 2 timmar innan min mat blev klar.. Lite smått irriterande då jag oftast brukar vara väldigt hungrig efter jobbet..


Och jag diggar Santa Marias BBQ marinad Ginger! I know inget man ska välja då man ska skippa kolhydraterna! Men jag blev tvungen att smaka på den för att se hur den smaka. Grymt bra om man gillar ingefära  lade till 2 pressade vitlöksklyftor också. Mums!

Men den innehåll mycket socker.. Men nu har jag iallafall fått inspiration till att göra egen marinad! Hoppas den blir lika bra.

Fast nu när jag kollat på Santa marias hemsida så innehåller den bara 19 g kolhydrater/100 gram  Det var mindre än jag trodde! Och min andra favorit Garlic innehåller bara 9,5 g kolhydrater/100 gram. BBQ marinad Allround innehåller 18 gram kolhydrater/100 gram..

Detta gäller DOCK bara de marinader som finns att köpa i PÅSAR! Dvs inte de som finns i större pack..Ser jag nu

För marinad är inte samma som Grilloil.. En BBQ Grilloil Allround innehåll 45 kolhydrater/100 gram! Så det kan skilja  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards