Alla inlägg den 5 september 2010

Av Katjis - 5 september 2010 14:16


Valet 2010.

Då är det dags för ett nytt val snart. Eftersom att jag inte är svensk medborgare har jag inte rätt till att rösta till riksdagsvalet. Det är ju en aning bittert med tanke på att jag bott i Sverige hela mitt liv.

Jag blir ju liksom inte en annan person för att jag byter medborgarskap?


En klok hollywood fru..

Jag har blivit en aning less på dessa hoolywood fruar. Men måste säga att jag tycker Maria Montazami är en klok kvinna. Enligt artikel från aftonbladet så ska hon inte rösta. Hon bor inte i Sverige själv och tycker därför det är orättvist mot oss som bor i Sverig. En klok en!

Speciellt om man jämför med den där stackaren som tydligen eligt mig har hjärntvättat sin hund.. Det är iallafall så jag har tolkat hennes "reklam" på TV.


Och sverigedemokraterna?

Jag förstår mig inte riktigt på varför folk blir så upprörda? Jag ser annan som intresserar mig än deras invandrarpolitik. Ingen annan som gör det?

Är det verkligen en demokrati vi lever i? 

Sverigedemokraterna får ju inte göra "reklam" för att nå ut till folket. Som sagt de har enligt mig mycket annat som intresserar en invardrarpolitik. Tänk om de kunde  få chansen att nå ut med annat. Kanske skulle det finnas andra som såg annat hos dem.

Bara för att andra partier inte gillar dem ska inte SD hindra från att presentera annat de vill nå ut med.

De jag är för är att de är brydda om oss som bor ute i glesbygden. Jag trivs här ute men det är så dyrt att bo här. Alla byskolor stängs ner och våra barn måste åka med kollektivtrafiken. Bland vuxna som betalar överpris för att bli tvingade till att pendla, bland illalåtande tonåringar som desutom stinker och bland pedofiler..

Nu förtiden ska alla barn ha ADHD. Jag trodde det var bullshit när jag var yngre, men jag hade fel...

De vill förbättra kosten bl.a i skolorn. Att få i sig näringsrik mat håller koncentrationen uppe.

Medicinering är kopplat till dålig munhygien.

Något de även verkar stå för är just att mediciner kan förstöra tänderna och annat. Jag har fått kassa tänder pga mediciner. När jag var yngre hade jag inga problem med tänderna. Men nu har ja det. Jag vill inte drabbas utav tandröta, vill du? Eller ja vad det nu är för något..

(Nå för att jag har en början till, bild längre ner. Varning! för känsliga tittare) 

Pumplagen?

Jag måste åka 2 mil för att tanka min bil. Hur kul är det? Om den där lagen skulle ändras skulle kanske någon vela starta upp macken som 1 gång fanns ute i min by.

Älska i nöd och lust tills döden skiljer oss åt?

Ja vad kan man säga om det? Som det är nu så är det våran ekonomiska besparning som skilja Agda och Bengt åt. SD verkar vela låta Agda och Bengt leva tillsammans till döden verkligen skiljer dem åt.


Jag vill inte satsa på att barn ska få ADHD i onödan.

Jag vill inte äta mediciner för att sedan drabbas utav tandröta.

Jag vill inte att politiken ska skilja mina päron åt. Är ju trots allt nöd och lust och inte politiken som ska skiljer dem åt, vad vill du?

Jag vill inte att politiken ska tvinga mig att flytta in till storstan.


Liksom här ute i byn har vi det fridfullt.. OCH man behöver inte oroa sig för att bli lika lätt smittad utav olika influensor då man bor så glesbebygt;) Slippa köa på Coop och bli smittad utav alla som är förkylda.



Varning!



Så illa kan det gå utav medicinering. Innan hade jag perfekta tänder. Inga hål, inga missfärgningar och fint bett;). Bara lite tandsten men det var på tänderna bak..

Dricker inte Coca cola, röker inte, snusar inte, använder inte whitening, äter inte onödigt med socker. Och jag borstar tänderna 2 ggr per dag samt tandtråd regebundet.

Ja jag har borstat tänderna!











Inte alls kul att ha det så här. Men får la vara glad så länge jag inte har hål i tänderna=/ Sist jag var till tandhygenisten så blev det så fräsch. Men dröjde la upp till 2 månader så var det lika jävligt.. 300 kr i bidrag varje år.. Jag skulle behöva 300 kr i bidrag 4 ggr per år.

Tänk om man hade haft pengar så man kunna göra något åt det! Gah!







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards