Alla inlägg den 23 september 2010

Av Katjis - 23 september 2010 19:02

Behandlad med bergssalt, tror jag det var:)

Idag fick Jag tid till en klinik i Torneå, Finland som hade att erbjuda saltbehandling  

Det var min faster som rekommendera mig att pröva behandlingen. Som tur går det idag att boka tider via mejl så behövde inte prata finska. Mer än när Jag kom dit då. Men sa bara kanske 5 meningar  


Behandligen tog 40 minuter.

I rummet kan man sitta max 5 st rummet är 10 kvm. Damer och herrar behandlas separat. Idag skulle det komma 1 till kvinna men Hon kom inte.


Det började med..

Hon frågade om Jag ville titta på TV eller lyssna på musik. Jag svara till henne att Jag hade med mig 1.. och visade min korsordstidning:) Har läst på nätet att de är vanligt att folk läser böcker under behandlingen. De slog iallafall inte på någon musik. Kvinnan kom tillbaka och öppnade en "låda" och hälde i salt:) Mitt salt 

Rummet var helt vitt! salt över allt! Glömde ta med mig kameran=/


Blev trött..

Jag satta mig på en typ solstol... Hade håret uppsatt, mindre t-shirt och mysbrallor:) Kan säga att de var kallt! Jag kände fort att de smaka salt  

Efter ca 30 min så kände Jag hur det börja svida där Jag har eksem.

Jag hostade några gånger och blev lite snorig. Jäkligt trött också. Nå kvinnan sa att lysena i taket kommer att tändas efter 40 minuter och "generatorn" kommer att sluta blåsa och det stämde.


Fungera?

Najaoo.. Känns lite annolunda när Jag andas med näsan faktiskt. Men får se:) Krävs ett antal behandlingar kan Jag tänka mig  

Men Jag ska lätt boka fler tider:) bor ju bara 3 mil bort och så kosta det bara 18 Euro för 1 behandling.

För 5 behandlingar kosta det 80 Euro och 10 behandlingar för 140 Euro  



Får hoppas på att salt kan lösa mina problem:)

Värt att testa och om int annat så får Jag la hoppas på en placebo effekt 

Och nästa gång blire bikini  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards