Alla inlägg den 8 september 2010

Av Katjis - 8 september 2010 00:22





Utbildning har ingen betydelse.

Att ha en utbildning inom mina yrken spelar inge roll. Den enda fördelen en utbildning ge är att jag har rätt till högre lön. Wihoo kan man tänka sig.. Men jag suckar... Ytterligare ett skäl till varför de inte vill anställa mig...

Jag är tjej, måste ha eget omklädningrum, mamma ledigt och nu även högre lön. Vem vil anställa någon som orsakar så mycket problem?


Jag diggar bröspumpen!

Om det skulle visa sig att vi vill utöka familjen så blir det då pojkvännen som strannar hemma.

Detta är faktiskt något arbetsgivarna borde blir mer rädd för.

De är medvetna om att jag kommer kosta pengar.. Och då är arbetsgivaren väl medveten om att jag måste vara ledig.

Min arbetsgivare kan under hela 9 månader söka efter 1 vikarie. Jag bestämmer mig för att jobba istället och wips! så är det pojkvännen som blir ledig.

Pojkvännen kommer istället bli dyr och hans arbetsgivare kommer stå utan vikarie. Det blir dyrt!


Vad ska arbetsgivaren göra?

Jo! Lösningen är.. Anställ människor som är 30+. Ni arbetsgivare behöver inte oroa er lika mycket då. Finns självklart folk som är 30+ som vill ha barn. Men tror inte arbetsgivarna tänker att det är lika riskabelt.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards