Alla inlägg den 18 april 2011

Av Katjis - 18 april 2011 21:30

En Fikus?

För några år sedan fick ja en Fikus av en vän   Eller jag tror att det är en Fikus. Jag har sett att man kan klippa till dom lite så att de får en fin form

Hade varit kul att snygga till Fikusen men har ingen aning om hur man gör.  Har kikat runt lite på Internet för att hitta lite information men som vanligt så fann jag inget speciellt.  


Den överlever det mesta.  

Jag är trots allt inte säker på att det är en Fikus. Den har överlevt i alla fall. 

Jag har prövat att ha den stående i direkt solljus och sedan haft den i skugga. Haft jorden fuktig och vissa perioder helt torr. Den har stått där det är svalt och där det har varit varmt.

Den verkar tåla skiftande klimat  


Igår bytte jag vattnet i akvariet.  

Igår passade jag på att rengör filtret i pumpen och samtidigt byta ut lite av vattnet. Nu 1 dag efter verkar min salamander inte trivas så bra. Det är som alltid. Det tar kring 3 dagar innan han vant sig. Han brukar alltid börja klättra längs akvarieglaset.  Och ramlar ner och slår sig


Min Aqua El fan mikro har börjat låta lite för mycket tycker jag.. Ganska surt.

Fast jag har blivit mer sugen på att köpa ett ytterfilter. Det hade som sett lite trevligare ut och låter kanske lite mindre?  

Men finns få ytterfilter som rengör under 300l/h…300l/h för en så lite varelse  är ganska mycket 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards