Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Katjis - 9 oktober 2010 23:32

Nu har jag fått nog utav de maskar som finns i akvariet. Så jag tog och flytta ut min den lilla varelsen som lever i akvariet... Han ligger typ i karantän nu.

Har tidigare haft PH 6.4 Men nu har jag sänkt det till 3!  


Maskarna äter det vita "luddet"!

Har haft problem med lite "ludd" i akvariet. Har funderat på vad fasiken det kan vara. Mögel? Smuts som klumpat sig?

Kom fram till att det vita "luddet" är något maskarna tycker om. Med andra ord det måste bort!


Jag har länge undrat vad fasiken de där maskarna lever på då de inte finns nå matrester i akvariet.. Antagligen "luddet"?


Testade igår.. Lyckat resultat!

Igår prövade jag metod att använda citron.. i en liten plastkanna. Den första masken var lite mindre.. Hällde ner den i kannan och öste ner citron.. Såg ut som att dem ömsa skinn.. Och "maskade" sig mycket. Sedan var den borta   Hittade den int.. Så jag fånga 1 till.

Även denna började "maska" sig mycket och "ömsa" skinn.. Gick och sov och på morgonen när jag kolla i kannan så var det 2 vita "bågar" på botten..

Var som att de hade krympt ihop.. Fanns typ inget kvar..


Citron i akvariet..

Jag har tömt en massa vatten ur akvariet nu. Öst ner koncentrat citron. Rört om lite och öst ner ännu mer osv. Blev 1/4 koncentrat totalt.

Mer mask än jag trodde.. Och gav inte så bra resultat så öste ner ½ citron koncentrat.. Syns skillnad men finns fortfarande liv i akvariet..

Nu har jag 1 till flaska med citron så har öst ner lite till. Men de lever..


1 mask blev 2?!

Jag fatta inget alls... När jag rört om i akvariet och hällt ner citron så delade masken på sig?! Från 1 mask till 2?! Fatta inget alls.. Så så jäklar mysko ut..  


Hur jobbigt blire att rengöra?

Antar det kommer bli ett h*vete att rengöra allt.. Har tagit en slev och rört om i akvariet mellan varven.. Nu blir det att ösa ner lite mer och sedan natta den Lille  som ligger i sin lilla plastbur...


Och sen blir det att ösa ner lite mer citron.. och sen sova! för att sedan få vakna på morgonen och se att de små äcklena är döda! Hoppas!

Hoppas på att även få vakna och upptäcka att pojkvännen har lämnat trotsåldern..

Så less man kan bli..  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards