Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Katjis - 14 oktober 2010 21:51

Haft både plast och levande...

Nu har de på djurbutiken övertalat mig att köpa minst en levande växt..

Ska vara bra för akvariet.. Mest troligt hindra så parasiterna dyker upp igen..

Men min lilla varelse som bor i akvariet verkar int va så brydd om levande växter


Uppskattar bara plast..

Han sitter bara på plastväxterna som finns i akvariet.. Så märkligt.. Trodde levande var något de uppskattade  Han kanske måste vänja sig vid dem?

Dessa växter ska iallafall vara väldigt effektiva mot just problemen i akvariet


Trodde man fick maskar på köpet..

Det jag var orolig över var just för att maskar följer med växterna.. Läste på ett forum att det kan ske.. Men hon i butiken sa att de int stämmer direkt.. Men att man kan få med sniglar.. HALLÅ?! Varför säger de int sådant när man köper växterna?

Jag har köpt växter ett antal ggr och ingen han nämnt något om att man kan få sniglar på köpet.. Vill de att man ska få sniglar så att man sedan måste komma tebax och köpa ett medel mot sniglar?

Av Katjis - 14 oktober 2010 14:30

Eu! Parasiter i akvariet!

Fundera så länge på vad det vita luddet var.. Damm som klumpat sig? Mögel?

 

Som tur så hade jag med min laptop och visade ett foto på det mystiska. Hon kostatera direkt att det var en parasit! Hon hade haft sådana å a nvänt Ektozon. Å fungerade    


Öst citronsyra och kokat stenarna..

Shit så länge jag hållt på med dessa stenar.. Har tagit många timmar innan jag lyckats få neutralisera stenarna.. Kommer bli att byta en del utav vattnet varje dag nu några dagar framöver.


Den lilla varelsen lallar på 

Blev lite orolig över hur han skulle trivas.. Igår hällde jag ner Ektozon pulvret.

Ska tydligen bara stoppa i halva dosen. Än så länge har jag inte sett nå ludd..

Parasiterna ska komma då vattnet är smutsigt.. Men förstår inte riktigt hur det kommer sig då jag bytta och rengjort så ofta  

Nu får ja iallafall ha på pumpen dygnet runt så hoppas på att det hjälper Han klättrar lite längs glaset..Hmm..


Maskar och parasiter.

Nu när parasiterna är borta (troligt) så kommer nog även maskarna vara borta.

Måste som ha blivit en onc cirkel eller något  Int kul alls.. Blir att vara hemma å glo lite mer i akvariet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards