Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Katjis - 18 oktober 2010 22:38

En dålig morgon..

Sov oerhört dåligt i natt.. Å pojkvännen klev upp tidigt och jag lyckades int somna om så for förbi en vän och drack te 


En Spirometri!

Min läkare skicka mig till en sjukgymnast. Så var och besökte han idag  Fick blåsa i en apparat och där kunde man se hur perfekta mina lungor är! Så stolt  

Utandningsvolymen de första sekunderna = 133%

Högsta utandningsflödet var 506 L/m motsvarar 123%.

Den största volymen jag kan andas ut i ett enda andetag blev 121%.

Så jäklar bra lungor! Men ändå besvär 


Ingen förändring i akvariet..

Har plockat ut den levande växten nu.. Blev lite orolig över de vita "bollarna" på bladen.. Kanske ägg? Växten hamnar

i karantän nu och ska nu studera hur den utvecklas  



































Min lilla varelse varkar så klen när han går 


Såååå söt  

Har ju i Ektozon och den lilla trivs int direkt i salt.. Har jag för mig 





Av Katjis - 18 oktober 2010 07:15

Olika svar..

Har googlat runt nu för att hitta ett medel mot hydror.. Men frågan är vilket av alla medel jag ska pröva  Det nämns så många..


Föra dagbok eller något?

Varför kan folk inte bara föra en dagbok på det som sker i akvariet? Hade varit lite lättare.. Och så är jag så less på alla forum där folk är så otrevliga.. eller nedvärderande..  


Salt..

Jag har prövat med Ektozon i mitt akvarium.. Men jag såg ingen skillnad=/ Använde dock en så liten dos.. Så får kanske vänta lite längre på resultat? Har dock bytt lite vatten då och då  


DactyMor..

Förväntade mig ett resultat när jag köpte medlet och allt kändes som en lättnad när jag åkt 10 MIL för att köpa medlet..  Och fungera int..

Det är ganska konstigt medtanke på hur det sved! Råka spilla lite på handen och det sved som fasiken 


Hydror sägs dö ut..

Verkar int stämma.. Jag har int haft nå mat i akvariet under drygt 1 månad.. Så fattar inget alls    Men maskarna verka iallafall äta "hydrorna"... Eu

Blir att slå en pling till Rolle Avariecenter senare idag  Kunnig, trevlig och int alls nedvärderande  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards