Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Katjis - 27 oktober 2010 14:51

Nu har jag googlat på det mesta..  

Typ inget nytt alls angående mitt problem.. Ektozon ska hjälpa mot cilitangrepp och mot protozoa om jag minns rätt. Men är la typ samma sak..


Prövat tidigare.

Har testat Ektozon 2 gånger tidigare. Då de misstänkte att jag hade Hydror.


Försök Nr 1. 13 oktober 

Den lilla varelsen var då i akvariet.. Rekommenderad dos 1tsk/100 liter. Han gillade det inte så  ville inte plåga han så avbröt kuren efte car 3 dagar. Han börja klätta längs glaset.. Det blev som "slajmigt" när han rörde vid glaset.  Vilket senare resulterade vid att det blev vita fläckar på glaset. (Torkat salt troligen)

Belysningen  var på och även pumpen. Inga bubblor från pumpen dvs syrefattingt.


Försök nr 2. Kring den 20 oktober.

La han i karantän och öste ner Ektozon.. 3 tsk/100 liter vatten rekommenderades då.. Efter 3 dagar skulle de vara borta. OBS! Försökte döda Hydror.

Belysningen var på och även pump.. Med bubblor och utan. Så vattnet var ganska syrerikt. Inge resultat.Tog ett tag innan den lille trivdes i akvariet. 


Nu försök Nr 3.

Har gått ca 12 timmar nu. 1 tsk/100 liter vatten. Lillen är i. 12 timmar senare märker jag en liten protest av salamander. Han simmar runt och vill inte vara i vattnet, vilket jag kan förstå då salamandrar är känsliga mot salt!

Belysningen är inte på och vattnet bör vara syrefattigt.


Enligt rapporter

Enligt min tolkning utan några rapporter så har resulterat i att mängen syre har betydelse för Klockdjur.Klockdjur tydligen även lever i salt- och sötvatten borde inte denna kur hjälpa. Ektozon är trots allt bara salt.. Och Klockdjur lever i saltvatten. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Vad tycker du?

Vad anser Ni om bloggar som handlar om bloggarens sjukdommar, beroenden och svårigheter mm?
 Intressant
 Orsakar hypokondri
 Bra tips
 Patetiskt
 Vill du skaffa en?
 Hjälpt mig/någon annan
 Positivt
 Tragiskt
 Ger mig motivation
 Negativt
 Orka?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards